Reply
Help me with my natural birth .... Aidan&Sophie'sMomma 2 kids; Hampton, Virginia 1688 posts
May 19th '13

Im thinking about going natural this time around. no pain meds, no Epi.
what are some good ways to calm yourself from the pain of contractions?
good methods on getting your cervix to open up and dilate as fast as possible lol?
and so on....

Mama Van D Due November 3; 2 kids; 1 angel baby; Unity, Maine 2454 posts
May 19th '13

I'm not entirely sure, haha. I did have some IV meds that didn't do shit, no epidural. Pretty much I just breathed in through my nose and out through my mouth and focused on that, when it got to pushing I focused on that as hard as I could.



Probably not the best advice, it's the best I've got :P

BlackVelvet 1 child; 1 angel baby; Aurora, Illinois 4720 posts
May 19th '13

Try to labor as much as you can at home. Sex helps soften cervix, Yoga ball, walking.




I dunno what else Last 3-4 weeks of pregnancy I did nothing but sleep and eat. Arrived at the hospital 9cm dialated lol

Captain Mommy TTC since Mar 2012; 1 child; 2 angel babies; Oklahoma 15522 posts
May 19th '13

It's hard to say, I didn't have a choice about an epidural (Had my son at an Indian hospital, they didn't have them) but I'm so glad I went natural.
You reallly have to focus on your breathing.
Good luck!

*~AngelEyes~* 3 kids; 1 angel baby; Memphis, Tennessee 11214 posts
May 19th '13

Just concentrate on breathing and try to keep yourself distracted. Easier said than done but you can do it. I listened to music and walked around to try and "speed things up"

ButterballBoutique 1 child; 3790 posts
May 19th '13

When it came down to the last few pushes, on my "breaks from pushing," I would just ask the nurses questions. My exact words were, "just tell me what color hair she has?!"




That seemed to help me.

Captain Mommy TTC since Mar 2012; 1 child; 2 angel babies; Oklahoma 15522 posts
May 19th '13
Quoting 15 weeks with #3!:" I remember my midwife had a picture of a flower blooming and told me to look at it and imagine my cervix opening like a flower.... it irritated me more than anything."


:lol::lol:

Alyssa Marie Smith Due December 1; 2 kids; Tacoma, Washington 193 posts
May 19th '13

I ended giving birth naturally after three failed epis - which were for the terrible back labor all the contractions felt like they were in my spine- worst 64 hours of my life. i wasnt demonic per say just really exhausted and frustrated. i was refused alternative drugs cause they said he would be born soon.....he was eventually....14 hours later. my thing was having tons of support tho i eventually vot so agiated i kicjed my mom and sister out (most likely cause i waz in pain). My DH was my advocate an tried soooo hard to get me pain releif soi could sleep to no avail. military doctors are really stubborn. in the end glad he was there. even talked to the baby to try and encourage him out. natural birth is no cake walk. get a good support system and have a few of them be ur advocate against those doctors and nurses if u dont think something is right.

Aidan&Sophie'sMomma 2 kids; Hampton, Virginia 1688 posts
May 19th '13

we want our son to be in the room with us so i feel like he will do a good job distracting me. and i woul def try harder to keep calm for his sake. im hoping it all goes pretty fast and easy. My son is 2.5 and my L&D with him was a total of 7hours and pushed for 20min with an epi. i guess thats pretty good for your first?



What about the whole IV thing? My friend says you dont actually NEED one. and you can just ea ice chips?

Mama Van D Due November 3; 2 kids; 1 angel baby; Unity, Maine 2454 posts
May 19th '13

<blockquote><b>Quoting 15 weeks with #3!:</b>" You dont need an IV, I just drank water through my entire labor, but I didnt have my LO in the hospital. ... [snip!] ... when his little brother was born... he didnt keep me distracted at all but he didnt freak out like everyone said he would."</blockquote>




It's ridiculous that most hospitals are like that. The hospital I had DS in would go get you food if you asked for it. Their look on it is labor is work, and you need fuel.

Aidan&Sophie'sMomma 2 kids; Hampton, Virginia 1688 posts
May 19th '13
Quoting Mama Van D:" <blockquote><b>Quoting 15 weeks with #3!:</b>" You dont need an IV, I just drank water ... [snip!] ... that. The hospital I had DS in would go get you food if you asked for it. Their look on it is labor is work, and you need fuel."


i shouldnt have ate the couple bites of food that i did eat when in labor with my son. it came back up in the gallons....lol they told me NOT to drink the water but to sip it. But were having this baby at another hospital. a Military hospital. i HATE IVs but i think i would feel safer if i had one. but i absolutly HATE them. they make me sick feeling because i dont do needles lol and i want to be able to walk and get up right until that point to push. (because i dont want an epi i want to be able to do anything i can o get through the pain rather than sitting in a bed)
my son was about 11months old and was in the room when my cousin had her baby and he did fine.he got bored a few times but didnt FREAK. Im hoping he does good this time too. I guess we are able to bring a pack n play for him to chill out in . that would be great

Mama Van D Due November 3; 2 kids; 1 angel baby; Unity, Maine 2454 posts
May 19th '13

<blockquote><b>Quoting 15 weeks with #3!:</b>" yup, thats true. You NEED food and water for energy. I drank and ate during my labor. Hospitals claim ... [snip!] ... in labor because it can cause you to puke... I didnt throw up once. and often times women who hadnt eaten for hours STILL puke."</blockquote>



I didn't eat at all and did puke... I wasn't hungry though and I was only in labor for 6.5 hours. But if I was in labor for 12 or more? I'd be ripping the hair off the first person to tell me I couldn't eat.

Aidan&Sophie'sMomma 2 kids; Hampton, Virginia 1688 posts
May 19th '13
Quoting 15 weeks with #3!:" yup, thats true. You NEED food and water for energy. I drank and ate during my labor. Hospitals claim ... [snip!] ... in labor because it can cause you to puke... I didnt throw up once. and often times women who hadnt eaten for hours STILL puke."

i puked. lol and it was def what i ate. but it might have been beause i ate 2 bites of fried ricce and a half of Rangoon lol AT the hospital. i MADE DH stop at our favorite Chinese place and get take out while i was in labor lmao

ButterballBoutique 1 child; 3790 posts
May 20th '13

<blockquote><b>Quoting Mama Van D:</b>" <blockquote><b>Quoting 15 weeks with #3!:</b>" You dont need an IV, I just drank water ... [snip!] ... that. The hospital I had DS in would go get you food if you asked for it. Their look on it is labor is work, and you need fuel."</blockquote>




I wish the hospital I was at was like that!! They only let me have ice chips! DH tried to melt the ice so I could drink the water but the nurses caught us and took it away and I had a jolly rancher she made me spit out!! I was SO hungry after that 14 hours and honestly I think not being able to was what made me puke (I always get sick if I don't eat.)

Mama Van D Due November 3; 2 kids; 1 angel baby; Unity, Maine 2454 posts
May 20th '13

<blockquote><b>Quoting kelsey054:</b>" <blockquote><b>Quoting Mama Van D:</b>" <blockquote><b>Quoting 15 weeks ... [snip!] ... SO hungry after that 14 hours and honestly I think not being able to was what made me puke (I always get sick if I don't eat.)"</blockquote>



Wow... That nurse was a b***h!